SEO u web trgovini – Kada se uopće susretnete sa pojmom SEO čini vam se kako se u njemu krije mnoštvo nepoznatih i teško razumljivih faktora kojima ćete teško ili nikako uspjeti ovladati. Search Engine Optimization (SEO) – optimizacija pretraživačke mreže uključuje različite radnje koje mogu poboljšati vidljivost vaše stranice na pretraživačkoj mreži. Kada krenete svaku radnju pojedinačno proučavati, stvari postaju ipak malo jasnije. SEO u web trgovini učinit će da se rezultati vaše stranice prikazuju na što višoj poziciji na pretraživačkoj mreži (npr. Google, Bing i sl.) u relevantnim podacima za vaše poslovanje. Postoji mnogo načina da to učinite, ali svi se svode na poboljšanje vaše relevantnosti i autoriteta. Vaša relevantnost se mjeri prema tome koliko je prikladan sadržaj na vašoj stranici za postavljenu pretragu na tražilici. Krenimo od vjerodostojnosti ili autoriteta vaše stranice i domene kao važnim faktorom SEO u web trgovini. To je metrika koja se izračunava na temelju količine i kvalitete ulaznih veza na vašu web lokaciju. Ona predviđa sposobnost ranga na tražilici i ima logaritamsku skalu od 0 do 100. Cjelokupna on-site optimizacija je skup radnji koje su usmjerene prema tome da vašu web stranicu učine vidljivom i laganom za indeksiranje. To su između ostalog, optimizacija title tagova i meta opisa koji uključuje relevantne ključne riječi za pretragu. Visokokvalitetan sadržaj igra glavnu ulogu u content marketingu koji je još jedna u nizu SEO radnji važnih za bolje rangiranje vašeg web sjedišta. Izradom visokokvalitetnog sadržaja tijekom vremena moći ćete optimizirati svoje ciljane ključne riječi, izgraditi autoritet svojeg web sjedišta i lojalnu publiku koja se vraća u vašu web trgovinu. U gradnji linkova (link building) je cilj stvaranje sadržaja na relevantnim vanjskim web lokacijama putem kojih se dolazi na vaše web sjedište. Ne možete u SEO-u daleko napredovati ako ne mjerite i analizirate rezultate. Bez Google Analytics-a je taj posao teško izvediv. Mnogo je metrika i izvještaja koje možete formirati i čitati rezultate u tom alatu. Te prema njima planirati vaše buduće radnje i marketinške kampanje. Tehnički SEO savjetujemo da prepustite developerima sa iskustvom koji su upoznati sa važnim elementima potrebnim za što bolji rang vaše web lokacije. Budite spremni da ćete se s vremenom naći u određenim poteškoćama i problemima na koja gotovo svi prije ili kasnije naiđu: rang vašeg web sjedišta će imati uspone i padove na tražilicama, pojavit će se duplicirani sadržaj i neke ostale boljke koje vas mogu snaći. Iz tog razloga je važno pratiti i mjeriti učinke, prepoznati probleme i znati ih rješavati. Iako pretpostavljamo da ćete SEO prepustiti stručnjacima, postoje određene radnje na koje svaki vlasnik web sjedišta može djelovati i utjecati na rang.
Web dizajn – dizajn vaše web trgovine treba biti jednostavan za snalaženje i korištenje, dakle da ne zbunjuje korisnika prilikom surfanja po vašoj web trgovini. Koristite fontove koji su lagani za čitanje i izbjegavajte fancy elemente koji odvlače pažnju korisnika i pritom otežavaju pretragu potrebnog sadržaja.
Brzina stranice – osim što ćete usrećiti svoje korisnike brzinom učitavanja stranice, Google će je bolje rangirati, jer je brzina jedan od elemenata SEO u web trgovini.
Vrijeme provedeno na web sjedištu ima utjecaj na rang – ponudite korisnicima razumljiv sadržaj kojim ćete ih zainteresirati:
• pregledavanje video isječaka ili čitanje relevantnog sadržaja
• umetanje unutarnjih linkova kojima pružate dodatne informacije unutar web sjedišta
• sadržaj popunite informacijama koje ste naveli na tražilici Zasigurno ne želite razočarati publiku i ne pružiti informacije koje su tražili, osim publike i tražilica će to registrirati.
Mobile friendly – sve više pretraga se odvija na mobilnim uređajima, stoga je važno da je vaše web sjedište u potpunosti prilagođeno svim vrstama uređaja, a od kada je Google aktivirao Mobile-first indexing, utjecat će na rang vašeg web sjedišta.
Povezane ključne riječi – često se ljudi odlučuju na JEDNU ključnu riječ za koju žele ostvariti promet. No, problem je što korisnici češće upotrebljavaju long-tail keywords i srodne ključne riječi za pretragu. To je razlog zašto trebate upotrebljavati takve pojmove u svom sadržaju osim ponavljanja jedne ključne riječi.
Slike – postoji nekoliko razloga zbog kojih slike utječu na SEO. Jedan od njih je veličina slika, odnosno prevelika slika može utjecati na vrijeme učitavanja stranice. Također, Google ima pretragu za slike, a i opis slika utječe na SEO.
Interni linkovi – Jeste li svjesni koliko je važno da povezujete sadržaj na svojoj web-lokaciji? Za to postoji nekoliko razloga: jedan od razloga je što su linkovi vrlo važni za SEO, čak i ako dolaze iz iste domene. Ali isto tako možete pokazati Google-u koji od nekoliko članaka na istu temu, smatrate najvažnijim tako što ćete linkati na njega iz srodnog sadržaja. Puno toga se može učiniti za bolji rang vašeg web sjedišta, ali i mali koraci mogu učiniti određeni napredak na tražilici.