Napuštena košarica je praksa kupaca koja je specifična isključivo za prodaju u web trgovinama. Iako se u fizičkoj trgovini kupac rijetko kada predomisli i odustane od kupovine na blagajni, u web trgovinama je to vrlo čest slučaj. Štoviše, ta brojka svake godine sve više raste. Jedan neslužbeni podatak govori o čak samo jednoj uspješnoj prodaji na deset napunjenih košarica. Između ostalih propusta koje uzrokuje napuštena košarica, uzaludno je ulaganje u privlačenje takvih kupaca. Srećom, takve prodaje nisu zauvijek izgubljene. Dodatna podrška, popusti i drugi poticaji mogu pomoći da vratite mnoge napuštene košarice, posebno ako naučite što bolje ih primijeniti.
Tvrtke trebaju učinkovitu marketinšku strategiju slanja email poruka za napuštenu košaricu kako bi se uhvatile u koštac s ovim, sve većim problemom. Kupac koji je stavio proizvod u košaricu već je upoznat sa njegovim značajkama. Recenzije drugih kupaca ili bilo koji drugi način iskaza stvarnih osoba o navedenom proizvodu može potaknuti kupca da završi kupovinu. Nemojte prikazivati samo sjajne recenzije. Recenzije koje spominju probleme sa proizvodom vjerodostojnije su i pomažu uvjeriti kupce da niste pripremili recenzije kako biste ostavili lažan dojam. Ponuda alternativnih proizvoda također je koristan način da napuštena košarica ostvari uspješnu kupovinu.
Ponudite pomoć kupcima koji nisu završili kupovinu. Jedan od glavnih razloga odustajanja od kupovine je taj što se kupac nije snašao kod unosa podataka na checkoutu. Postoji mogućnost da je kupac zapeo kod unosa podataka o plaćanju ili mu nisu bili potpuno jasni uvjeti isporuke. Najbolji pristup je upitati direktno kupca treba li pomoć. Kod poteškoća sa plaćanjem najkvalitetnije će biti direktno kontaktirati kupca, jer je taj korak uvijek osjetljiva tema.
Neočekivani troškovi na završetku kupovine jesu glavni razlog napuštanja košarice prema istraživanju Baymard instituta. Gotovo polovica ispitanika nije završila kupovinu zbog dodatnih troškova. Ističu kako su troškovi dostave, dodani porezi i druge naknade povrh redovnih cijena proizvoda previsoki. Iz tog razloga na kraju uopće ne kupuju artikle.
Kupcima nije draga niti obavezna registracija prilikom kupovine. Ne izostavljajte mogućnost kupovine kao gost, jer su mnogi ispitanici naveli ovaj podatak kao razlog napuštanja košarice.
Kupci imaju sve manje strpljenja za duge rokove isporuke. S obzirom da su rokovi isporuke sve kraći i kraći, kupci to očekuju prilikom svake kupovine.
Svaki vlasnik web trgovine je upoznat kako je redovita prisutnost tvrtke na društvenim mrežama ključna za uspjeh. Prije kupnje, kupci će često provjeriti poslovne profile na društvenim mrežama kako bi stekli dojam o vašem brendu i provjerili što drugi govore o vama. Ako ne vide snažnu prisutnost ili ako postoje brojni negativni komentari i recenzije, manje je vjerojatno da će se odlučiti. Zato je jako važno imati jasan plan za održavanje svojih računa na društvenim mrežama. Naravno, redovito postavljanje sadržaja na društvenim mrežama može stvarati određeno opterećenje, osobito ako ste ograničeni resursima. Međutim, pomnim planiranjem i pravilnom raspodjelom resursa moguće je održati dosljednu prisutnost na društvenim mrežama koja će koristiti vašem poslovanju.
Napuštena košarica se često događa i zbog nejasnih ili netransparentnih uvjeta povrata robe. Pojednostavite uvjete i pokušajte ubrzati cijeli proces.
U proteklo vrijeme pojavili su se brojni novi servisi plaćanja u web trgovinama. Budite u toku sa novitetima i primijenite ih u svojoj web trgovini, jer kupci nisu fleksibilni kod odabira načina plaćanja, potrebno im je ponuditi mnogobrojne aktualne metode plaćanja.
Vrijeme je da smanjite stopu napuštanja košarice. Provedite dubinsku analizu kako biste saznali zašto vaši potencijalni kupci odlaze prije završetka kupovine.
Uz to, svakako uzmite u obzir glavne razloge navedene u ovom tekstu. Provjerite odnosi li se jedan ili neki od njih na vašu web trgovinu. Što je najvažnije, slijedite neke od preporučenih navoda kako bi napuštena košarica postala sve manji problem vašeg poslovanja.
Nedovršene kupovine velik su problem za online trgovce jer mogu dovesti do gubitka prodaje i prihoda. Prikupljanje povratnih informacija od kupaca za poboljšanje korisničkog iskustva trebao biti vaš prvi korak. Razumijevanjem zašto korisnici ne dovrše svoje kupnje, trgovci mogu poduzeti korake za rješavanje tih problema i povećanje prodaje.