Online kupci – Prijašnjih godina su se u siječnju i veljači revidirali prometi iz zadnjeg tromjesečja prošle godine i radili su se planovi za predstojeću. No, u posljednje vrijeme mnogo toga se promijenilo. Pandemija je promijenila svijet i način života, pa i početak godine ne bilježi iste rezultate kao proteklih godina. Cijela situacija ne ostavlja dojam da će naš život izgledati i funkcionirati kao što smo navikli u prijašnjim vremenima.
Više će ljudi nastaviti raditi od kuće, naručivati putem interneta, ostati u svojim krajevima i manje putovati. To su velike prilike za ecommerce poslovanja. Internet omogućuje globalnu povezanost što otvara ogromnu bazu potencijalnih kupaca. No, ta mogućnost stvara i veću konkurenciju. Sve veći broj Internet trgovina broji sve više konkurenata. U takvim prilikama je cijena često jedina razlika između konkurenata što dovodi do niže dobiti i većih troškova marketinškog oglašavanja.
Isto tako, kad se radi o udaljenim lokacijama kupaca, trošak dostave također može predstavljati problem i u tom slučaju ponuda postaje nekonkurentna.
Zašto se ne bi pokušali više orijentirati na lokalne online kupci?
U posljednje vrijeme, Internet trgovine bilježe mnoge prednosti lokalnog orijentiranja. Jedna od pogodnosti je lakše rangiranje na tražilici zbog manje konkurencije. Tako, već uz malo truda, možete postići odlične rezultate. Dostava robe je jednostavnija i jeftinija, barem bi tako trebalo biti, a manji je i rizik od izgubljenih ili oštećenih proizvoda. U nekim situacijama možda čak imate mogućnost dostave istog dana, što bi bila velika prednost ispred konkurencije.
Korisničku uslugu može dodatno poboljšati uz korištenje istog naglaska, navika i sličnih lokalnih osobina na koje su kupci navikli. Općenito, problemi kupaca na lokalnoj razini se lakše rješavaju. Kod isporučene pošiljke, slomljeni predmet ili dio koji nedostaje se lakše i jednostavnije može riješiti.
Općenito, online kupci će lakše dati povjerenje lokalnom trgovcu i iz razloga što su o njemu već imali prilike dobiti informacije od poznatih ljudi iz njihovog okruženja. U toku pandemije, mnogi kupci su počeli kupovati putem interneta, čak i oni koji prije uopće nisu imali tu naviku.
Vaša je prednost ako imate već razvijeno ecommerce poslovanje, jer svojim iskustvom ste konkurentniji i na lokalnom nivou. Također, možete se dodatno oglašavati putem letaka, plakata, ili na lokalnom radiju. Možete i sponzorirati neku lokalnu zajednicu, udrugu, klub i time privući pozornost svojih lokalnih kupaca.
Mnoge europske države bilježe porast kupovine u Internet trgovinama i na lokalnim razinama. Iz tog razloga su mnoge počele više ulagati u marketing na društvenim mrežama u lokalnom opsegu publike. Postala je popularna opcija klikni i osobno preuzmi proizvode.
Mnogi lokalni kupci još uvijek su u situaciji da nikada nisu naručili robu putem interneta. Razmotrite način kako im možete pomoći i olakšati da postanu online kupci u vašoj Internet trgovini. Nastojte biti fleksibilniji sa lokalnim kupcima i ponudite im, za početak, naručivanje telefonom. U tom razgovoru im možete i pomoći oko Internet trgovine.
Mnogi oklijevaju zbog ostavljanja broja kreditne kartice, pa razmislite kako im možete pomoći oko tog problema. Razmotrite da uključite neke posebne popuste za lokalne kupce i omogućite automatsko ponovno naručivanje. Objasnite im tok narudžbe i dostave.
Navedite im tko će dostaviti narudžbu i koliki je rok za isporuku. Uz više informacija i nepovjerljivi kupci će biti zadovoljni. Uz dobro iskustvo kupovanja, velike su šanse da postanu stalni kupci. A svi znamo da kupci koji se vraćaju ostvaruju najbolje promete. Današnji kupci imaju mnogo više očekivanja nego ikad. Očekuju fluidni proces kupovine bez ikakvih ometanja. To se podjednako odnosi i na lokalne kupce. Tražite ih što manje podataka i pružajte relevantne informacije.