Budući da je B2B web shop u ecommerce-u relativno nov pojam, kod razvijanja sustava uvelike su poslužile B2C funkcionalnosti web shopa. No, nemojte pogrešno shvatiti, iako su izgledom slični, B2B i B2C web shopovi imaju znatne razlike u funkcionalnostima. Dok postoji mnoštvo razlika između B2B i B2C web shopa, moderan B2B web shop naginje svakodnevnom korisničkom iskustvu korisniku B2C web shopa. Postoje različite složenosti u B2B modelu poslovanja, ali stvarna estetska i korisnička iskustva trebala bi biti vrlo poznata načinu na koji kupac funkcionira u svojim svakodnevnim potrošačkim navikama. Na početku, važno je naglasiti glavnu razliku između ta dva ecommerce modela. U B2C modelu glavni cilj koji se ostvaruje su konverzije. Sve mjere se poduzimaju kako bi korisnik ušao u web shop i ostvario narudžbu. Dok je u B2B modelu najvažnija produktivnost.
Glavni cilj B2B web shopa je nastojati ostvariti što veće narudžbe, naročito u usporedbi sa narudžbama koje su ostvarivali prodajni predstavnici u off line prodaji. To je iz razloga što su kupcima u B2B web shopu dostupne ponude tek nakon što su predodobreni za naručivanje. Tako da su u određenom smislu, posjetitelji postali kupci već prije ulaska u B2B web shop. Pitanje je samo količine narudžbe i širenje asortimana njihove ustaljene narudžbe. B2B zatjeva veću razinu personalizacije od B2C web shopa. U B2C-u su cijene i popusti jednaki za sve. U B2B-u svi kupci nemaju jednake uvjete, stoga je personalizacija sustava vrlo važan segment.
B2B web shop kupcima nudi:
–privatno logiranje – trgovci na veliko moraju imati kontrolu pristupa narudžbama kupaca, stoga se svaki kupac treba ulogirati u sustav jedinstvenim korisničkim imenom i lozinkom.
–relevantne ponude proizvoda – u B2B određeni proizvodi, određene cijene i uvjeti plaćanja su vidljivi određenim kupcima, pa bi i ponuda nakon jedinstvenog logiranja trebala prikazivati relevantne podatke svakom kupcu.
–custom cijene i promocije – ugovorni odnosi koje je veletrgovac dogovorio sa svakim kupcem trebaju biti onemogućeni ostalim kupcima. Cijene su najčešća značajka i jedan od bitnijih segmenata kod narudžbi u B2B web shopu. Kad prilagodite cijene, odnosno rabatnu politiku cijeli proces je skraćen za nekoliko koraka.
–povijest narudžbi – jedna od najvažnijih značajki kvalitetnih B2B rješenja da omogućavaju korisniku nakon prijave ponavljanje prijašnjih narudžbi. Također i prodajni predstavnici trebaju imati pristup informacijama o uvjetima za svakog kupca posebno.
Znači, najčešći je primjer da je svakom kupcu u određenom trenutku poslovnog odnosa dodijeljen određeni rabat prema veličini kupca (prema veličini i količini prometa koji ostvaruje u vašoj tvrtki). Ustaljeni način u veleprodaji gdje se kupce potiče da naručuju robu i dalje od vas te da povećavaju narudžbe. Dok u nekim slučajevima određenim kupcima je dozvoljen uvid u određene proizvode, a ostalima nije. Navedeno se događa zbog lokacijskih i inventarnih ograničenja. B2B web shop treba imati mogućnost prilagodbe kataloga svakom pojedinačnom kupcu. Vjerujem da većini zvuči vrlo zastarjelo u 2019. slanje prodajnih predstavnika kod kupaca koji uz pomoć listanih kataloga dogovaraju narudžbu robe. Još je gora situacija kada klijent sam naručuje putem telefona ili telefaksa?!
Upoznavanje sa B2B rješenjima može biti pravo olakšanje i poslovni napredak za sve tvrtke koje ostvaruju prodaju na gore navedeni način. Već smo spomenuli kako još samo prije nekoliko godina su trgovci smatrali kako je B2B web shop zadnja karika u procesu veleprodajnog poslovanja. Digitalizacijom je B2B web trgovina postala nužan prodajni segment za svakog ozbiljnijeg distributera, proizvođača ili trgovca veleprodajnog asortimana. Tako je u skorije vrijeme, veleprodajni web shop postao metoda kojom se povećava prihod tvrtke i potiče akvizicija novih kupaca. Očekivanja su da će B2B e-commerce postati najuspješnija online poslovna strategija predvođena ogromnim profitom u Internet poslovanju. Jeste li znali da u VSC Pro+ Internet trgovini možete imati B2C i B2B web shop u jednom web rješenju? Provjerite!