Generacija Z u web shopu – Generacija Z postaje sve više važan dio poslovnog svijeta. Zašto je ta generacija baš važna u ecommerce poslovanju? Zato što je to prva generacija koja je rasla uz mobitel i smartphone, služila se tim uređajima prije nego što su svladali osnovne životne funkcije, kao što su čitanje i pisanje… Razmislite o slijedećim činjenicama kod otvaranja web shopa, jer s pravom se očekuje kako će to širom svijeta biti najveća skupina korisnika. Do 2020. godine ih se očekuje 2,6 milijardi globalno sa potrošačkom moći od 44 milijarde $. Ključno je saznati njihove potrošačke navike i stavove te generacije kako bi se iskoristili novi izvori prihoda. Jedna od važnih značajki generacije Z je da žive u doba u kojem se događa rapidni tehnološki napredak. Tu se događa jedna iznenađujuća činjenica da oni zbog toga postaju više sistematični kod odabira brendova i donošenja odluka o kupnji. Za ecommerce tvrtke to znači da je vrlo važna interakcija između web shopova i off line trgovina te stvara potrebu da ecommerce tvrtke budu sveprisutne na tržištu kako bi privukle potrošače.
Generacija Z u web shopu kupuje tako što preferira brzinu i upoznatost sa ponudom, što znači da prodajni sektor treba svoje proizvode učiniti što privlačnijim za kratke raspone pažnje. Prednost kod ove generacije za ecommerce tvrtke je što većinu vremena provode na internetu i redovito posjećuju web shopove. Ono što ova generacija smatra najznačajnijim stavkama koje utječu na njihovu odluku o kupnji su: jednostavno online naručivanje, brza isporuka i nesmetano (glatko) shopping iskustvo.
Jedna studija koja je provela istraživanje o navikama kupovine generacija Z u web shopu je pokazala da oni cijene dobro iskustvo kupovine više od kvalitete kupljene robe te da im je kupovina više iskustvo koje ih čini sretnima nego kupovina potrebitog. Obzirom na još uvijek vrlo mladu dob te generacije (15 do 24 godine), ovakvi odgovori ispitanika nisu iznenađujući i normalni su za nezrelu dob. Isto tako sa stjecanjem vlastitih primanja, treba uzeti u obzir da će se i ta razmišljanja jednim dijelom promijeniti. No, izvorni stav će ostaviti trag. Pa tako, osim dobrog iskustva kupovine, u fizičkom obilasku trgovina, očekuju podjednako iskustvo druženja kao i kupovanja.
Kao što smo već spomenuli, tehnologija ima znatan utjecaj na njihovu odluku o kupnji. Pa će i u fizičkim trgovinama potražiti više informacija o proizvodu putem mobitela prije nego se odluče na kupovinu. Oni nemaju problem sa kupovinom više stvari i povratom nepotrebnih. Stoga i uvjeti povrata robe imaju značajan utjecaj na njih. Zbog takvih činjenica i brendovi čiji su krajnji kupci mlađe generacije sve više ih prate i obraćaju im se putem digitalnih medija. Društveni mediji igraju značajnu ulogu u životima generacije Z, pa i web shopovi trebaju naučiti kako ih učinkovito koristiti da bi vas ta generacija percipirala. Velika prisutnost brendova na društvenim mrežama koje koriste značajno će povećati njihove posjete u web shopu. Iako im nije strana spontana kupovina, mnogo i pretražuju tražilice prije nego donesu odluku o kupovini.
Ključna komponenta generacija Z u web shopu je personalizacija i jedini način da vlasnici web shopova dopru do njih je pružanje glatkog i jednostavnog iskustva kupovine koje pruža informacije srodne njihovom poimanju. Isto tako preporuka koju dobiju jedan-na-jedan i intuitivan proces checkout-a.
Web trgovine koje imaju spor i kompliciran proces sigurne gube kod ove generacije. Studija koju je proveo Forbes pokazuje da njihove pažnje iznosi u prosjeku 8 sekundi naspram 12 sekundi koju možete očekivati od milenijaca. Prikupljeni podaci će olakšati vlasnicima web trgovina da nauče o navikama generacije Z.
Njihove navike pri kupnji, povijest prošlih kupovina te prikupljanje informacija direktno od njih možete stvoriti ponude prilagođene njihovim potrebama. Neke robne marke već se služe chatbotovima i virtualnim asistentima kako bi na brz i jednostavan način prikupili takve informacije. Imajte na umu da je to generacija koja se čini vrlo vjerna brendu naspram ostalih generacija. Jednom kad se upoznate s načinom na koji funkcioniraju, vaš brend može postići vrlo velik i dugotrajan uspjeh kod njih.