Elasticsearch tražilica je jedna od najkvalitetnijih tražilica koje koriste poznate kompanije na globalnom tržištu – npr. Ebay, Microsoft, T-mobile, Netflix, a od nedavno je integrirana i u VSC Pro+ platformi. Njene glavne prednosti su: izuzetno brzo i precizno pretraživanje, točni rezultati pretraživanja, pretraga po sinonimima i gramatičkim pogreškama. U konačnici web shop uz Elasticsearch postiže odlično korisničko iskustvo (UX), pomaže u boljoj konverziji i smanjuje stope napuštenih košarica.
Za uspješno ecommerce poslovanje tražilica u web shopu može biti presudna UX značajka. Vaš web shop će pružiti vrhunsku uslugu svojim korisnicima kada će biti u mogućnosti prikazati relevantne podatke za određeni pojam korisniku prilikom pretrage. Za uspješan prikaz traženih artikala, web shop mora imati mogućnost pristupa podacima i analitici iz svoje ogromne baze podataka. Jednostavno rukovanje podacima i brže posluživanje informacija čine okosnicu učinkovitog i uspješnog ecommerce poslovanja.
Kod unosa traženog pojma u tražilicu, prikazuju se rezultati rangirani prema relevantnosti unesenih podataka. Najrelevantnije stavke nalaze se na vrhu skupa rezultata, dok su manje relevantne stavke na dnu. Relevantnost tih podataka kod prikaza ovisi o sustavu koji se koristi za dohvat podataka. Tražilica je sustav koji se koristi za dohvaćanje stavki, izračunavanje funkcije relevantnosti i izradu konačnog skupa rezultata. Prikaz najrelevantnijih stavki na vrhu popisa ključno je za web shop, posebno u smislu potencijalne prodaje.
Elasticsearch tražilica može postići brze rezultate pretrage, jer umjesto izravnog pretraživanja teksta pretražuje indeks. Posjeduje mogućnost pretrage ogromne količine podataka zbog svoje razrađene distribuirane arhitekture. Elasticsearch tražilica ima prednost kod mnogo različitih slučajeva korištenja. Na primjer “klasično” pretraživanje cijelog teksta, pohrana analitike, automatsko dovršavanje, provjera pravopisa, mehanizam za upozorenje i pohranu dokumenata opće namjene. Omogućava pohranu, pretragu i analizu velikih količina podataka u vrlo kratkom roku – gotovo u „real time“ periodu. Dovoljno je spomenuti kako su neke od Elasticsearch referenci: Microsoft, Ebay, Facebook, Tinder, Adobe, Walmart, Cisco i vrlo velik broj ostalih svjetski poznatih brendova.
Glavne značajke – Elasticsearch tražilica
- Izuzetno brza pretraga
Osim brzog učitavanja weba, korisnici u web shopovima očekuju vrlo brzu pretragu do željenog proizvoda. Elasticsearch tražilica učinkovito ispunjava ovo očekivanje. Ima mogućnost pretrage od milijun proizvoda u sekundi. Tako brza pretraga znači brzo kretanje kroz web što znatno povećava mogućnost kupovine traženog proizvoda. Pretraga započinje u trenutku kad korisnik krene upisivati traženi termin – Elasticsearch pretražuje brže nego što korisnici mogu upisati.
- Točni rezultati pretrage i kod sinonima i kod pogrešnog upisivanja termina
Za gotovo 75% kupaca kvaliteta i relevantnost rezultata pretrage mogu odrediti hoće li izvršiti kupovinu ili napustiti web mjesto. Elasticsearch tražilica daje vrlo relevantne rezultate pretraživanja čak i kada korisnici unesu nejasne upite pretraživanja.
- Poboljšava korisničko iskustvo
Uzimajući u obzir statistički podatak (istraživanje koje je proveo Microsoft u 2021.godini) kako prosječni korisnik provede samo 10 sekundi na webu, vrlo je malo vremena za privlačenje pažnje kupcima. Ako korisniku promakne to vrijeme i ne pronađe traženi proizvod, odlazi konkurentu. Korisnici koji vrše pretragu češće završavaju kupovinu od onih koji ne koriste tražilicu u web shopu. Veća brzina pretrage, točni rezultati i jednostavnost korištenja Elasticsearch tražilice rezultiraju dobrim korisničkim iskustvom.
Tražilica u web shopu je jedan od najbitnijih elemenata za odlično korisničko iskustvo. Dobra pretraga treba biti brza, a iskustvo kupovine ne smije frustrirati kupca, stoga kvalitetna tražilica omogućuje korisniku da brzo i lako pronađe ono što mu je potrebno. Prilikom izrade web shopa, posebnu pažnju posvetili smo poboljšanju pretrage artikala. Zanima vas više o ovoj temi?