Digitalni marketing – Zanima vas kakve vas promijene očekuju u 2019? Ne brinite, mi smo provjerili za vas! Vodeći stručnjaci u marketingu i digitalnoj industriji koja je usko vezana uz e-commerce poslovanje svake godine rade stručne analize i predviđanja u kojem smjeru će se kretati to tržište. Način na koji danas promovirate svoju web trgovinu, možda sutra neće ostvarivati rezultate. To pravilo uvijek vrijedi i odnosi se na sve vrste oglašavanja. Zato je bitno da neprestano pratite kretanja za digitalni marketing i statistike svog weba kako marketinške metode ne bi uzrokovale gubitke u poslovanju. U 2019. ćete čitati o umjetnoj inteligenciji, influencer marketingu, virtualnoj stvarnosti i mnogim drugim oblicima marketinga i digitalnog oglašavanja. No, mogle bi proći i godine dok se neke od tih metoda ne nađu u svakodnevnoj komunikaciji, pogotovo u našim krajevima. Prije nekog vremena, prisustvovali smo konferenciji na kojoj je jedna utjecajna osoba iz svijeta Internet marketinga sa ovih prostora govorila o tome kako je zabilježeno da noviteti u prosjeku dolaze iz poznatih istočnih država, poput Koreje, Kine, Japana. Šest mjeseci nakon toga na američki kontinent, dok minimalno šest mjeseci poslije američkog stiže na europski. Kad uzmemo te pretpostavke u obzir, umjetna inteligencija i virtualna stvarnost će još neko vrijeme pričekati da kod nas postanu uobičajene metode kako u marketingu tako i u ostalim oblicima njihove usluge.
Zato ćemo se osvrnuti na one koje su još uvijek realnost i svakodnevica što se tiče marketinga i oglašavanja na webu.
1. Izvedba web sjedišta
Marketingaši su već dugo uključeni u dizajn i razvoj web stranica. Kontroliraju sadržaj web sjedišta, rade na optimizaciji tražilica i definiraju dizajn i navigaciju. Očekuje se da će u 2019. nadgledanje performansi web lokacije postati važan zadatak za digitalni marketing kao i proširenje SEO – a i korisničkog doživljaja.
2. Glasovno pretraživanje
Glasovno pretraživanje je prisutno na internetu već par godina. Još 2014. je izvršni direktor Baidu, najveće tražilice u Kini, predvidio da će se za pet godina sve pretrage na internetu vršiti putem govora ili slike. Već tada se 10% pretraga za njegovu tvrtku vršila putem glasovne pretrage. Kao glavni razlog takve statistike navedena je upotreba pametnih telefona, Internet stvari i pametnih zvučnika. SEO stručnjake očekuje i optimiziranje glasovnog pretraživanja. OMI je već napravio popis osnovnih metoda koje su najbolje za optimizaciju glasovnog pretraživanja.
3. Content marketing
Kroz svakodnevne poslovne obaveze lako se zaboravlja kako je sam sadržaj u e-commerce poslovanju vrlo važna komunikacijska metoda prema korisnicima. Čest je slučaj da se odrađuje tek kao neka manje važna radnja za koju se rijetko uhvati vremena. No, uspješni brendovi znaju da sadržajni marketing uspostavlja dvosmjernu komunikaciju sa korisnicima. Takav digitalni marketing pomaže tvrtkama da u svojim web trgovinama kvalitetnije angažiraju korisnike. SEO je usko povezan uz content marketing, jer kroz njega se plasiraju ključni pojmovi za pretragu. U 2019, sadržajni marketing će i dalje rasti i postati važniji dio e-commerce marketinga. Sadržaj možda nije novi trend marketinga, ali je i dalje u porastu, a u 2019. možda je vrijeme da se udvostruči.
4. Mobilno oglašavanje
Marketingaši već godinama rade na optimizaciji mobilnih web lokacija, responzivnom dizajnu, mobilnim aplikacijama. Mobilno oglašavanje nije novost, postoji već neko vrijeme ali u 2019. treba više ulagati u njega, jer je potencijal golem.
5. Poruke na društvenim mrežama
Ako mislite da su aplikacije za slanje poruka namijenjene samo vašim prijateljima, obratite pozornost na slijedeće brojke:
• 1,3 milijardi mjesečnih korisnika je aktivno na Facebook Messenger-u
• 2 milijarde poruka se pošalje svaki mjesec između korisnika i poslovnih stranica na Facebook-u
• What`s App ima 1,3 milijardi mjesečnih korisnika
• 55 milijardi poruka se izmijeni svakodnevno putem What´s App-a
• WhatsApp, Facebook Messenger i WeChat aplikacija imaju više korisnika nego Facebook ili YouTube Ove statistike pokazuju porast popularnosti aplikacija društvenih mreža za slanje poruka u poslovne svrhe. Toliki broj korisnika provode na njima određeno vrijeme svaki dan, isplati se planirati njihovo korištenje u marketinške svrhe u 2019. Obzirom da izravno slanje poruka omogućuje i personalizaciju, takav način marketinga ima dvostruku korist.