B2B web shop – ecommerce poslovanje je u porastu već nekoliko godina. Polako ali sigurno se približava B2C ecommerce prodaji. To je tržište koje širom obuhvaća velik niz različitih vrsta poslovanja. Od elektronike, medicinskih pomagala, do raznih električnih komponenti i mnoga druga razna poslovna područja. Već smo nekoliko puta spomenuli kako je još 2017. istraživanje Forrester objavilo kako će do 2023.godine to tržište dosegnuti brojku od 1,2 trilijuna $ transakcija. Neosporno je da to tržište rapidno raste, ali i otvara vrlo velik broj mogućnosti poslovnog svijeta. Unatoč velikom potencijalu, još uvijek postoji nedostatak razumijevanja na ovom tržištu.
Mnogi vlasnici tvrtki smatraju da B2B i B2C e-trgovina djeluje na isti način. Iako postoje mnoge sličnosti, također postoji i mnogo pojedinih razlika na B2B tržištu za koje je potrebna visoko razvijena poslovna strategija koja bi omogućila nesmetani rast. Određeni broj pogrešaka događa se i prije lansiranja B2B web shopa. Jedna od njih je premali opis proizvoda. Česta greška koja može učiniti znatno veću štetu nego što možete pretpostaviti. Vaš B2B web shop može biti savršeno funkcionalan, predivnog dizajna i odličnih uvjeta kupovine, ali ako vaši proizvodi nemaju dobar opis, korisnik neće obaviti kupovinu. Loš opis je uglavnom direktno kopiran od proizvođača, sadrži šifrirane podatke (korisnicima nedovoljno shvatljive), loše napisane i neoptimizirane za tražilice. U konačnici, ne olakšavaju korisnicima dobivanje traženih informacija.
Ista problematika se događa i kod slika, koje su isto tako uglavnom preuzete od proizvođača, nedovoljno jasne bez potrebnih detalja koje kupcu mogu biti okidač za kupnju. Neke od najvažnijih informacija koje se traže u opisima B2B proizvoda uključuju brojeve modela ili dijelova, šifre proizvodnje, cijenu, težinu, dimenzije, klasu tereta i bilo koju posebnu dokumentaciju koja se primjenjuje.
Podatak o dostupnosti i roku isporuke također su važni podaci. Prodajni predstavnici vaše B2B tvrtke su vrlo važan segment uspješnog B2B ecommerce projekta i ne smijete ih izostaviti. Samo zajedničkim djelovanjem, B2B web shop može uspješno funkcionirati i donijeti odlične rezultate. Ne dozvolite da uvođenje B2B ecommerce sustava u poslovanje vaše prodajne predstavnike udalji od vaših korisnika. Između ostalog, taj sustav može biti nova sfera ponude i komunikacije između njih.
Uspješan B2B ecommerce sustav je integriran sa sustavima koji u tom slučaju u potpunosti odrađuju kompletno poslovanje. Ako vaš web shop nema mogućnosti integracije su drugim sustavima, B2B poslovanje je ograničeno i u konačnici prodaja daje loše rezultate.
Mobiteli su neizostavan dio poslovnog svijeta, pa B2B ecommerce sustav koji nije optimiziran za mobilni prikaz gubi jako puno konverzija. Statistike nam daju rezultate ogromnog broja pregleda putem mobitela i ta brojka iz godine u godinu raste. B2B tvrtke se sve više okreću jednostavnijem načinu komunikacije – mobiteli u tome igraju vrlo važnu ulogu. Tako se i B2B ecommerce sustavi sve više koriste putem mobitela.
Korisničko iskustvo igra vitalnu ulogu u B2B i B2C sustavima. Korisnici B2B web shopova očekuju jednostavnu navigaciju, lako snalaženje i jednostavnu registraciju, kao i u B2C web shopovima. No, često puta korisnici nailaze na B2B ecommerce sustave zastarjelih funkcionalnosti, lošeg dizajna i katastrofalne navigacije. Tada odlaze konkurenciji. Izbjegnite taj propust. Na kraju i ciljevi vašeg B2B ecommerce poslovanja trebaju biti jasno vidljivi kroz taj sustav.
Dobro razmotrite sustav u kojem već poslujete ili tek imate namjeru, provjerite svoju konkurenciju i donesite vlastita očekivanja i zaključke u vašem B2B ecommerce poslovanju. Mi vam možemo u tome pomoći!