Tražilica u web shopu je programsko rješenje koje se integrira na web i potrebno je da sadrži značajke koje su znatno više od pretrage prema nazivu artikla. Vlasnici web trgovina sve više postaju svjesni važnosti kvalitetne tražilice. Uz sve brojniju konkurenciju, kupcima je potrebno pružiti što kvalitetniju i bržu pretragu kako bi u što kraćem roku stigli do traženih proizvoda. U suprotnom, korisnici brzo odustaju i odlaze u drugu web trgovinu.
I Baymard institut ističe kako se „korisnici sve više navikavaju na robusne značajke koje im nude tražilice na webu i društvenim medijima te njihovu, gotovo nevjerojatnu sposobnost inteligentnog tumačenja i davanja relevantnih rezultata za složene upite pretraživanja — takvo očekivanje korisnici sve više prenose na pretrage u web trgovinama.”
Integracija programskog rješenja tražilice može donijeti brojne prednosti za svaku web trgovinu. SearchNode navodi kako web trgovine sa integriranim kvalitetnim programskim rješenjem pretrage ostvaruju 6x veće konverzije. Isto tako, 30-60% transakcija se ostvaruje dolaskom sa tražilice na webu. Tražilica u web shopu ima velik utjecaj na zadovoljstvo kupaca i može biti ključan trenutak za završetak kupovine.
Ako vaša interna tražilica ne odgovara na upite korisnika koji posjećuju vašu stranicu, korisničko iskustvo će biti loše, a time i vaše rangiranje. Korisniku će biti teže doći do rezultata njegove pretrage, pa će i vrijeme zadržavanja na webu biti kraće što ima direktan utjecaj na SEO.
Svrha tražilica u web shopu je spajanje pravih rezultata sa upitima pretraživanja vaših posjetitelja bez obzira na vrstu pretrage. Način pretrage može varirati od unosa točnog naziva proizvoda do upisivanja općenitih ključnih riječi. Dobro konfigurirana strategija tražilica u web shopu omogućuje ljudima da pronađu informacije bez pribjegavanja trećim stranama ili Google pretraživanju. Vaš je posao izgraditi tražilicu u web shopu koja radi upravo to, jer tražilica u web shopu može biti ekvivalent prodavaču koji radi 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu, odgovara na pitanja te daje korisne prijedloge. Posjetitelj web trgovine koji unosi podatke u tražilicu je ustvari kupac koji traži pomoć prodavača. Odgovor koji će dati vaša tražilica, izravno je povezana s time hoćete li ostvariti prodaju ili ne. Svi se mi osjećamo prilično frustrirano kada nakon unosa ne dobijemo nikakav odgovor. Sada zamislite kakvu prednost biste imali u odnosu na svoju konkurenciju izgradnjom tražilice usklađene sa standardima. Poboljšali bi svoju prodaju i dobili sretnije kupce. Sada ovo možda zvuči malo komplicirano, ali ne brinite, sve što trebate je odabrati pravi alat za pretraživanje web trgovine.
Algolia ima mnoge ugrađene značajke koje je moguće konfigurirati i integrirati u pretragu web trgovine. Svakako je važno spomenuti kako Algolia daje zadivljujuće rezultate pretrage uz izuzetno brze performanse. Ova tražilica sadrži globalnu jezičnu podršku. Korisnicima se često prilikom unosa pojma u tražilicu događaju tipfeleri, odnosno manje gramatičke pogreške. Algolia ih otklanja i prepoznaje traženi pojam. Omogućena je i pretraga po sinonimima, što omogućava vašim korisnicima da vrše pretragu prema raznim skupovima riječi i izraza. Napredna obrada jezika će podesiti konfiguracije kod upisivanja množine riječi, razne pretvorbe riječi i slične gramatičke promjene. Rezultate pretrage je moguće podesiti i prema geo lokaciji, ukoliko su takvi rezultati potrebni. Navedeno će omogućiti prikaz proizvoda prema zadanom radijusu što može biti vrlo korisno zbog razne problematike prilikom dostave. Algolia će vam omogućiti višestruke strategije sortiranja kako biste pomogli svojim korisnicima da odaberu željeni rang pretrage. Na primjer, možete dopustiti korisnicima sortiranje prema najnovijim rezultatima ili najnižoj cijeni.
Preduvjet za odlično korisničko iskustvo kojem će pridonijeti i Algolia rješenje, je da polje tražilica u web shopu bude na vidljivom mjestu i ugodnog dizajna. Nemojte biti kreativni, postoji nekoliko dobrih praksi oko izgleda i mjesta tražilice. Bitno je da je pozicionirana na mjestu gdje su je korisnici navikli pronaći.
Uz Elastic search, integrirali smo i Algolia tražilicu u VSC Pro+. Možete nas kontaktirati za više informacija u vezi navedenih tražilica u web shopu – rado ćemo vam dati sve potrebne informacije.