Iz godine u godinu broj web trgovina nezaustavljivo raste. Konkurentnost je sve veća, pa time i potreba da se kupcima pruža što povoljnija i brža usluga. Kako bi se privuklo kupce potrebno je i konstantno marketinško oglašavanje. Sve skupa dovodi do pitanja kolika je profitabilnost web trgovine i kako utjecati na njen rast?
Obzirom da su kupci postali sve više izbirljivi, zadobiti lojalnost kupaca postalo je sve izazovnije za svakog trgovca.
Tržište je populariziralo kratak period isporuke, širok asortiman proizvoda u mnogim web trgovinama te brz, jeftin, sve više i besplatan povrat robe. Sve skupa mnogo utječe na zaradu koja se, uz to, nemilice troši na neprestane marketinške aktivnosti kako bi web trgovina korisnicima uvijek bila prisutna kod odabira potrebnih proizvoda.
Akvizicija novih i postojećih kupaca
Učinkovita akvizicija novih i zadržavanje postojećih kupaca bi trebalo detaljno analizirati te odrediti odvojeno ulaganje u marketinške aktivnosti. Obzirom da su trgovci sve više u mogućnosti detaljno razmatrati segmentaciju svojih kupaca i posjetioca, sve je veća mogućnost identificiranja ponude i proizvoda koji ih zanimaju. Naprednije tehnologije omogućavaju formiranje personaliziranih ponuda. Zadržavanje postojećih kupaca je dugotrajno najisplativije marketinško ulaganje i mora biti ključni fokus svakog ecommerce poslovanja. Pridobivanje novih kupaca je pet puta skuplje od zadržavanja postojećih.
Trošak dostave
Trošak dostave je jedna od najosjetljivijih točaka svakog ecommerce poslovanja. Tržište sve više forsira niske troškove uz brzu isporuku. Dok je besplatna dostava i dalje najveći pokretač kod odabira kupovine za većinu kupaca. Postavljanje mogućnosti preuzimanja robe u fizičkoj trgovini je jedna od opcija smanjenja troškova za trgovca.
Provjeriti profirabilnost web trgovine putem pojedinog proizvoda
Potrebno je provjeriti isplativost pojedinog proizvoda u web trgovini, jer poznato je kako je jeftine proizvode dosta neisplativo pojedinačno slati dostavom. Sa druge strane, veliki i teški proizvodi imaju skuplju dostavu. Sve skupa treba sagledati i provjeriti profitabilnost web trgovine te, shodno tome, revidirati ponudu web trgovine.
Dizajn web trgovine
Dizajn ima velik utjecaj na profitabilnost web trgovine. Kupcima je važan izgled koji će im pregledno i jednostavno prikazati ponudu web trgovine i ponuditi dobro korisničko iskustvo. Navigacija treba nuditi sve relevantne proizvode prema unesenim podacima čak i ako su pogrešno napisane.
Različite opcije plaćanja
Ponudite različite vrste plaćanja u web trgovini i smanjite broj napuštenih košarica. Velik broj trgovaca još uvijek nudi u svojim web trgovinama premali broj vrsta plaćanja. Kada kupac pronađe željeni proizvod po odgovarajućoj cijeni i vrsti dostavi, trajno može napustiti web trgovinu ako mu ne odgovara niti jedan oblik plaćanja koji je ponuđen na stranici. Izbjegnite ovu pogrešku te omogućite sve potrebne opcije kako bi imali zadovoljne kupce koji se vraćaju u vašu web trgovinu.
Ponudite poklon kartice
Poklon kartice su profitabilan način prodaje iz nekoliko razloga. Uz dodatni marketing, kupci ih mogu kupovati i poklanjati tokom blagdana. Na taj način možete pridobiti kupce i u slabijem kupovnom razdoblju nakon blagdana. Osim toga, poznato je kako kupci uglavnom potroše nešto veči iznos od onog na darovnoj kartici. Sve skupa pridonosi i dolasku novih korisnika u web trgovinu. Odličan su način i za nagrađivanje lojalnih kupaca.
Investirajte u sadržaj
Ponudite detaljniji sadržaj o proizvodima i pridodajte videoisječke o korištenju i rezultatima upotrebe. Što se više korisnog sadržaja ponudi kupcu, lakše će se odlučiti na kupovinu. Podijelite takav sadržaj na društvenim mrežama kako bi dosegli što više publike.
Pojačajte email marketing
Email marketing ima bolji doseg od svih ostalih marketinških aktivnosti – mnoga istraživanja to konstantno dokazuju. Putem emaila možete slati nove ponude, ažurirati postojeće, ali isto tako slati razne korisne sadržaji o proizvodima. Email ponude ostvaruju najbolji povrat uloženog, uz to mogu najlakše vratiti izgubljene kupce. Šaljite poruke o napuštenoj košarici, preporuke o kupovini i obavezno zahvale za obavljenu kupovinu. Marketing putem e-pošte može utjecati na profitabilnost web trgovine ako ga koristite na pravi način.