Već samo otvaranje web shopa često zahtijeva i sinkronizaciju podataka sa ERP sustavom. ERP (Enterprise Resource Planning) je poslovni informacijski sustav koji omogućava potpunu kontrolu nad poslovnim procesima u poduzeću. To je sustav kojim poduzeće integrira i upravlja važnim elementima svog poslovanja. Oni mogu obuhvaćati područja kao što su planiranje, nabava, istraživanje i razvoj, ljudski resursi (HR), operacije, financije, zalihe, prodaja. U ecommerce sustavima ERP prvenstveno obrađuje podatke o kupcu, informacije o proizvodu, cijeni proizvoda, informacije o zalihama, upravljanje narudžbama, otprema, porez, obrada plaćanja i tako dalje.
Otvaranje web shopa – Obzirom da ERP sustav zahtijeva dodatno ulaganje u vaše poslovanje, treba voditi računa o važnim aspektima ecommerce poslovanja kojima će ta implementacija pomoći i ubrzati procese. Dešavaju se situacije kada web shop zaprimi narudžbu ručnom obradom se mogu dogoditi razne pogreške. Integrirajući ERP i ecommerce, web sjedišta uvode čitav niz automatiziranih procesa i razmjena podataka između njih. Uz sve veću internetsku prodaju i potražnju, posjedovanje sofisticirane trgovine postaje nužnost. Kvalitetna sinkronizacija podataka iz ERP sustava u web shop dvosmjernom komunikacijom povećava kvalitetu vašeg on line poslovanja i pritom smanjuje ljudski napor i pogreške te štedi vrijeme. U nastavku navodimo značajne funkcionalnosti ERP sustava koje bi svaki vlasnik za otvaranje web shopa trebao uzeti u obzir.
ERP sustav kod preuzimanja narudžbe mora obrađivati:
• Broj narudžbe
• Informacije o kupcu
• Informacije o proizvodu
• Količina • Metoda slanja
• Obračun poreza
• Šifra kupona (ako je primjenjivo)
• Podaci o fakturi
• Način plaćanja
• Smanjivanje / povećanje zaliha s obzirom na količinu koju je kupac kupio / otkazao
Informacija o kupcu mora sadržavati:
• Ime kupca
• Email adresa kupca
• Adresa za naplatu i dostavu
• Provjerite ostale prilagođene podatke poput (ako je primjenjivo): zahtjev za plaćanjem na rate i sl.
Te informacije trebaju biti sinkronizirane s podacima o klijentima. Kada se ažurira količina proizvoda, informacije se moraju unijeti u upravljanje zalihama.
Tu je potrebno utvrditi slijedeće funkcionalnosti:
• Količina proizvoda i podaci o proizvodu trebaju se ažurirati nakon svake sinkronizacije zaliha na web sjedišta sa ERP-a.
• Status proizvoda koji nije na skladištu trebao bi se promijeniti na zalihama kad se količina proizvoda ažurira u ERP-u s obzirom na dostupnost proizvoda na skladištu.
• Kada kupac otkaže/vrati kupljene proizvode, količina proizvoda na stanju treba biti ažurirana.
Kod upravljanja proizvodima obratite pozornost na:
• Osnovne informacije, cijene i kategorije treba ažurirati u realnom vremenu.
• Kada se kreira / izbriše nova kategorija, ona bi se trebala ažurirati / izbrisati i na web sjedištu.
Ovo su neke od osnovnih informacija koje mora zadovoljavati odabrano ERP rješenje u vašem web shopu. Danas se otvaranje web shopa pretvorila u revolucionaran način prodaje proizvoda po relativno povoljnim i jednostavnim uvjetima. Napretkom takve prodaje u proteklom desetljeću, mnoge tvrtke su se odlučile okrenuti tom tržištu. Neke tvrtke otvaraju web shopove uz postojeće fizičke trgovine, neke isključivo putem interneta. No, često u ecommerce poslovanju vlasnici tvrtki koriste platformu za web shop i ERP sustav implementiran u dvosmjernoj komunikaciji.
Najveće prednosti koje donosi ta integracija sustava su:
• Poboljšanje funkcionalnosti web shopa – podaci su dostupni u realnom vremenu na web sjedištu vezano uz raspoloživ inventar, status narudžbe, praćenje pošiljaka i ostalo.
• Smanjuje troškove poslovanja i poboljšava korisničko iskustvo
• Smanjuje troškove zaliha – ažurirane informacije o stanju zaliha omogućava predviđanje budućih nabavki i time smanjuje operativne troškove zaliha. Pomoću ERP-a lako se može pratiti trenutno stanje, a također se predviđa i količina zaliha u budućnosti.
• Mogućnost kreiranja financijskih izvještaja
• Povećava produktivnost i štedi vrijeme – integrirani ERP softver pojednostavljuje više poslovnih procesa, smanjujući uključivanje ljudskih resursa u poslovne procese.
Zaposlenici više ne moraju ručno unositi podatke s jedne platforme na drugu (npr. informacije o otpremi, razine zaliha, informacije o proizvodu); umjesto toga, komunikacija se odvija automatski. Ovo štedi vrijeme i novac, a zaposlenike čini slobodnima da budu produktivni i na druge načine.
• Reducira suvišne podatke i pogreške
• Povećava zadovoljstvo korisnika – konstantno ažuriranje informacija o proizvodima, dostupnost proizvoda te praćenje narudžbi i otpreme uvelike utječe na zadovoljstvo kupaca. Kupac će biti zadovoljniji pravovremenom informacijom o kašnjenju ili nedostupnosti proizvoda ako mu je ta informacija odmah pružena.
• Bolja kontrola vašeg poslovanja – ova integracija omogućuje vlasnicima tvrtki upravljanje cijelim poslovnim procesom sa jedne lokacije. Bez obzira vrši li se prodaja sa interneta, fizičke lokacije ili oboje, ova integracija daje vlasniku cjelokupnu sliku poslovanja njegove tvrtke.
Ulaganje u kvalitetne ERP sustave i ecommerce platforme koje omogućavaju dvosmjernu komunikaciju integriranjem tog sustava je ulaganje u sigurnu budućnost vašeg web shopa čiji napredak nezaustavljivo raste.