Sve više tvrtki se odlučuje na izradu webshopa za B2B korisnike, jer takvi kupci sve više uviđaju velike prednosti jednostavnog veleprodajnog procesa u svim fazama kupovine – od informiranosti do naručivanja proizvoda. Otvaranje B2B web shopa koji će biti uspješan i profitabilan uključuje više faktora i zasigurno donosi uštedu vremena i troškova, pozitivno iskustvo kupaca i bolju poslovnu predvidljivost. U 2018. je promet porastao za 3 trilijuna naspram 2017. godine na globalnoj razini. To je 5 puta više od B2C ecommerce tržišta. Kao što B2C kupci već duže vrijeme vrše pretragu na tražilicama kako bi se uopće informirali o ponudi tražene robe, takvu praksu sve više imaju i B2B kupci. B2B tvrtke koje nemaju web shop, u startu gube velik broj potencijalnih korisnika.
Najbolje prakse za poticanje prodaje u B2B web shop-u bi ukratko bile:
• Ponudite svojim korisnicima dodatne popuste na već ugovorene rabate. Njih možete nuditi na dnevnom, tjednom i mjesečnom nivou. B2B kupci će pratiti takve akcije na kojima direktno mogu ostvariti dodatne uštede – što znači više narudžbi za vas. Prilagodite cijene i prikaz artikala različitim veleprodajnim kupcima.
• Izvanredna korisnička usluga je postala glavna smjernica ecommerce poslovanja općenito. Tvrtke posebno cijene ljubaznost, profesionalnost i brzinu poslovanja. Za svoje posebne korisnike budite spremni i napraviti korak dalje kad je to potrebno. Svakom korisniku pristupite sa empatijom i razumijevanjem, to je najsigurniji put za stvaranje lojalnih kupaca.
• Cjelokupni proces narudžbe, od košarice do checkout-a mora prolaziti nesmetano, bez poteškoća ili zbunjujućih prijelaza iz jednog koraka u drugi.
• Integrirajte ERP sustav u svoj B2B web shop, jer time ćete moći učinkovito kontrolirati stanje zaliha, financije, logistiku. Sve navedeno je za vas i vaše kupce dobitna kombinacija.
• Postavite cross-sell i up-sell ponude svojim korisnicima, oni u B2B ecommerce sustavima donose čak veće prednosti od maloprodajnih sustava. Uz postojeće lojalne kupce, uvijek ste u potrazi za potencijalnim novim kupcima. Iz tog razloga, kod otvaranja B2B web shopa, marketing je nužno potrebno ulaganje.
• Stvorite zanimljive i privlačne marketinške kampanje uz jasne pozive na akciju.
• Popusti privlače sve vrste kupaca, tako ni B2B nisu izuzetak. Posebni popusti novim kupcima će imati efekta, a ako budu zadovoljni vašom uslugom, vraćat će se i bez popusta.
• Možete ponuditi svojim korisnicima nagrade za dovođenje novih kupaca.
• Pokloni su uvijek atraktivni kupcima, svojim novim kupcima ponudite mogućnost dobivanja nekoliko poklona, ovisno o količini narudžbe koju zatraže. Time potičete veću prvu narudžbu.
• Ponudite korisnicima ograničene ponude tako da naručuju odmah, bez odlaska kod konkurencije. Privukli ste njihovu pažnju, nemojte je izgubiti.
Klijentu mora biti omogućeno praćenje narudžbe, jer osim dobrog korisničkog iskustva, oslobađate svoje resurse nepotrebnih telefonskih poziva ili slanja emailova. Umjesto toga imate priliku za produktivnije angažmane svojih zaposlenika. U veleprodajnom poslovanju bez ecommerce sustava, izdavanje narudžba i računa ide otprilike ovim tokom: kupac šalje narudžbu faxom, mailom ili telefonski, ona se provodi do skladišnog odjela, pa do računovodstva. Sve skupa uključuje rad nekoliko odjela unutar tvrtke sa nekoliko zaposlenika. Koliko vremena je utrošeno, ne trebamo niti spominjati. Olakšajte poslovanje mogućnošću različitih nivoa prijave u administraciju za više različitih odjela unutar tvrtke B2B web shopa gdje je većina tih radnji automatizirana i skraćena. Zbog veće ažurnosti, poboljšana je komunikacija među odjelima, veća je transparentnost podataka, a mogućnost stvaranja pogrešaka svedena na minimum. Predstavnici prodaje imaju više vremena za obilaženje novih i postojećih kupaca. Uz neprestani pristup ponudi i stanja skladišta putem jednog sustava. Bez nepotrebnih tiskanih kataloga, ponudu prezentira putem ecommerce sustava uz mogućnost trenutne prodaje na terenu. Obavezno koristite analize podataka kako bi konstantno poboljšavali korisničko iskustvo. Kontinuirano poboljšavajte i usavršavajte svoj B2B web shop da biste bili u skladu sa potrebama svojih korisnika. Naravno, uz redovito praćenje cijena i ponuda svojih konkurenata.