Otvaranje web shopa sa integriranim programom vjernosti – loyalty programom donosi mnoge prednosti koje privlače korisnike da kupuju robu iz vaše ponude. Mnoge tvrtke su već prepoznale vrijednosti takvih programa i nude ih svojim vjernim kupcima. Kupcima su takve ponude uvijek privlačne i potiču ih da se vrate u takve trgovine gdje dobivaju pogodnosti. Statistike pokazuju kako će 82% korisnika promijeniti trgovinu kako bi iskoristili pogodnosti programa lojalnosti koje im nude druge trgovine. Važna je činjenica o dvije trećine potrošača koji smatraju kako robne marke svojim programima vjernosti pokazuju da im je stalo do njihovih korisnika i brinu o njima prije nego nastave sa kupovinom.
Glavna svrha svih programa vjernosti je dobivanje vjernih kupaca koji se uvijek iznova vraćaju u vaš web shop i ostvaruju kupovine. Iako su mnogi web shopovi prilično okrenuti prikupljanju novih korisnika, postojeći korisnici prema statistikama ostvaruju najbolje konverzije. Dobro osmišljenim programom vjernosti radite upravo na tom području. Prikupljanje novih korisnika zahtijeva veća ulaganja, a u konačnici oni manje troše. Prema izračunima, takvo ulaganje košta deset puta više od zadržavanje postojećih kupaca, a i potrošnja postojećih kupaca je u prosjeku 67% veća od potrošnje novih kupaca.
Kako izgleda učinkovit program vjernosti?
Ako vam je program vjernosti potpuno nov način poslovanja, izaberite izgradnju povjerenja nagrađivanjem korisnika prije prodaje. Uzajamna lojalnost je ono čemu bi trebala težiti svaka Internet trgovina. To je jednostavan i jasan koncept: prvo kupca nadarite, a on će vam to znati i uzvratiti. Postoje i mnogi drugi načini za izgradnju vjernosti. Na prvom mjestu se ovdje mora spomenuti pojednostavljenje korisničkog iskustva, sa naglaskom na jednostavnoj navigaciji i nesmetanom završetku kupovine. Korisnička podrška mora promptno odgovarati na sve upite korisnika i u svakom trenutku radnog vremena biti na usluzi putem brzih poruka na web sjedištu, emaila ili službenog telefona. Postavljanje oznaka za direktne stranice na društvenim mrežama i oznakama sigurnosti, također povećavaju povjerenje kod korisnika. Zahvalite korisniku ne samo kod kupovine nego i za registraciju na web sjedištu. Povežite povratne informacije u svoj program vjernosti.
Aktivno slušajte svoje korisnike, jer na taj način možete kvalitetnije unaprijediti sve marketinške aktivnosti. Da biste stvorili i poboljšali svoj program vjernosti morate slušati svoje korisnike i prilagoditi svoje poslovanje prema dobivenim informacijama. Možete dobiti povratne informacije potrošača o bilo kojem aspektu vašeg poslovanja koji želite, ali nemojte zanemariti činjenicu kako korisnici žele biti nagrađeni.
Prilagodite nagrade segmentima kupaca. Svaka Internet trgovina može svojim kupcima poklanjati besplatne uzorke. Slanje besplatnih uzoraka ili poklona bez točno određene svrhe neće davati željene rezultate za izgradnju programa vjernosti. Osim osmišljenog cilja davanja određene nagrade, te nagrade moraju imati i svojstvenu vrijednost. Prilagodite nagrade prema specifičnosti svojih korisnika. Ponudite svojim korisnicima da sami izaberu svoje nagrade ali prema ponudi unaprijed segmentiranoj za nekoliko vrsta kupaca.
U svojem programu vjernosti ponudite i prikupljanje bodova ali na jednostavan način. Dodajte nagrade za angažmane bez transakcija poput popunjavanja anketa, prijave na newsletter, dijeljenja proizvoda na društvene mreže i pružanje povratnih informacija o vašoj ponudi. Mogućnost korištenja bodova mora funkcionirati po jednostavnom principu. Nemojte ih komplicirati sa davanjem velikih količina bodova koji se npr. mogu zamijeniti manjim popustom na određeni artikl. Takve mogućnosti pretvaraju program vjernosti u komplicirane programe nagrađivanja koji korisnicima predstavljaju mukotrpan posao. Sve što je važno za odrađivanje kvalitetnog programa vjernosti je:
• dobro poznavanje vaših kupaca i osluškivanje njihovih želja i potreba
• jasno definirane akcije koje aktiviraju nagrade
• stvorite jednostavna pravila koja će pogodovati kupcima, a u isto vrijeme neće moći nanijeti nikakvu štetu vašem poslovanju U periodu kad pokrenete program vjernosti u svom web shopu, ta vrsta funkcionalnosti nije u potpunosti gotova.
Svoj program vjernosti morate pratiti, analizirati i prilagođavati prema povratnim informacijama vaših korisnika. Uz tu funkcionalnost, konstantno morate brinuti o stvaranju dobrog i čvrstog odnosa sa svojim korisnicima. Dodatnu vrijednost programa vjernosti postižete ako svojim kupcima ponudite njegovo povezivanje u web shopu i u fizičkim trgovinama vašeg branda. Pritom se prikupljanje bodova može sinkronizirati, a vama daje prednost kod točnih podataka o učestalosti kupovine svakog korisnika programa vjernosti. Uz mogućnost formiranja posebnih ponuda isključivo za program vjernosti, navedeno su funkcionalnosti koje možete koristiti na novoj VSC Pro+ platformi.