Za rangiranje web shopa je potrebno vrijeme i određeno ulaganje. Ako ne raspolažete potrebnim budžetom, određene stvari možete i sami napraviti kako bi poboljšali organsko rangiranje web shopa za razne podatke iz vaše ponude. Donosimo neke osnove koje možete već danas početi unositi.
1. Poboljšajte title tagove – pogledajte naslove najvišeg nivoa u kategorijama vašeg web shopa. Neka istraživanja pokazuju kako 30% više prometa ostvaruju stranice kategorija u web shopovima prema stranicama proizvoda. Ponekad malo podešavanje u title tagu može učiniti veliki pomak za rangiranje web shopa. Osobito ako naslov sadržava riječi poput „Žene“ u kojima možete precizirati pojam dodavanjem relevantne riječi poput „Ženska odjeća“. Provjerite title tagove vaših kategorija i razmislite koje pojmove je potrebno dodati kako bi rangiranje web shopa dalo što bolje rezultate.
2. Istraživanje ključnih riječi – za dobro istraživanje ključnih riječi potrebno je znati: koje riječi i fraze korisnici koriste prilikom pretrage određenog pojma, pokušajte točno odrediti koju ključnu riječ ciljate, procijenite potražnju za svojim proizvodima. Nemojte pretpostavljati da znate što potrošači žele i na koji način pretražuju – napravite istraživanje. Svima dostupan besplatan alat za pretraživanje ključnih riječi Google Keyword Planner će vam ponuditi mnoštvo riječi i fraza te pritom dati ocjenu za svaku od njih. Za pristup je potreban aktivan račun u Google Ads-u.
3. Proučite svoju konkurenciju – identificirajte svoju konkurenciju dobivenu na tražilicama u rezultatima prilikom organske pretrage. Vaša konkurencija nisu nužno web shopovi sa sličnim asortimanom ponude, već i informativne stranice koje se rangiraju za srodne pojmove. Za najbolje rangiranje web shopa u tom području postavite si pitanja: što oni dobro rade kako bi rezultati bili visoko pozicionirani, koje teme sadržaja oni koriste (a vi ne), kako strukturiraju svoju stranicu kako bi uspješno ciljali vrijedne ključne riječi, kako angažiraju svoje korisnike. Isto tako proučite njihove preglede i aktivnosti na društvenim mrežama kako bi prepoznali podatke o proizvodima ili web mjestu, a mogli bi poboljšati vašu ponudu i korisničko iskustvo te, naravno, rangiranje web shopa.
4. Mapirajte ključne riječi – saznanjem koje ključne riječi koristi vaša konkurencija, odredite na koje stranice ih možete dodati. Ključne riječi upotpunite dugačkim frazama, poput „perilice rublja sa gornjim punjenjem“. Njih možete dodati u novostima, blogovima ili na stranice sa čestim pitanjima. Povežite ih linkovima na proizvode i kategorije.
5. Optimizirajte svoju web lokaciju – ažurirajte sadržaje na stranicama uključivanjem dobivenih ključnih riječi i dugih fraza. Prema potrebi pokušajte kreirati nove stranice za ključne riječi koje niste uspjeli detektirati na relevantne lokacije. Usredotočite se na relevantnost tekstualnih elemenata svake stranice: title tagove, meta opise, heading naslove i cjelokupni sadržaj – sve usmjerite prema ključnim riječima koje pretraživači koriste.
6. Redovito stvarajte nove sadržaje – teško je za očekivati kako ćete svaki dan pronaći vremena za stvaranje svježeg sadržaja. Objavljujte jedinstven sadržaj na tjednom ili mjesečnom nivou ali zadržite kontinuitet. Sadržaj može biti u tekstualnom i video formatu.
7. Povećajte broj linkova – faktori za kvalitetan rang su kombinacija relevantnog sadržaja i visokovrijednih linkova. To su linkovi sa kvalitetnih web lokacija koje su relevantne vašoj tematici. Da bi povećali broj kvalitetnih linkova, potrebno je: prepoznati vrijedne web lokacije te zadovoljiti uvjete prema kojima će vaš sadržaj biti zanimljiv takvim web lokacijama.
8. Izgradite i poboljšajte stranice na društvenim mrežama – društveni mediji vam omogućuju bolju povezanost sa publikom. Time povećavate mogućnost da se vaš sadržaj na web lokaciji više prati, komentira i dijeli. U konačnici, više posjeta ima utjecaj na rangiranje.
9. Svladajte osnove Google Analyticsa – teško možete ostvariti u optimiziranju ako to ne mjerite. SEO zahtijeva osnovno razumijevanje Analyticsa da biste znali koje stranice su dobro optimizirane, a na kojima treba raditi. Postoji mnogo korisnih i kvalitetnih materijala gdje se redovito možete dodatno informirati i educirati oko procesa optimizacije za tražilice. Svakako treba uzeti u obzir kako kvalitetna platforma za izradu web shopa treba imati dobar rezultat optimiziranja kao preduvjet za dobro rangiranje web shopa.